Tady a tam
Pedro se po čase stráveném prací ve Spojených státech vrací do rodné vesnice v Guerrero v Mexiku. Jeho dcery jsou mnohem starší a nepřístupnější, než si představoval, naštěstí jeho žena má stále stejný úsměv… Filmový debut, který zaujal na letošním MFF v Cannes, kde byl uveden v sekci Semaine de la critique.
Do malé horské vesničky ve státě Guerrero na jihu Mexika se vrací dělník Pedro, který strávil několik posledních let ve Spojených státech, kde pracoval. Za hranicemi se mu podařilo naspořit peníze, které mu pomohou zajistit ženu a dvě dcery, jež na něj čekají. Kromě návratu do rodinného prostředí hodlá ale také realizovat své umělecké ambice, spojené s amatérskou hudební skupinou. Návrat do vytouženého domova však není tak ideální, jak si představoval. Antonio Méndez Esparza pojal snímek jako výpověď o současném životě na mexickém venkově: zachycuje každodenní dojíždění dělníků daleko za prací, ale i jejich úzké sepětí s rodinným kruhem. Film nabízí intenzivní doteky reality, vycházející z precizního uchopení témat, ale i z autorova režijního přístupu, který spočívá v obsazení neherců i v celkové scenáristické volnosti, ponechávající prostor improvizaci.