Sedm dní v Havaně
Snímek, který byl uveden v sekci Un certain regard na letošním MFF v Cannes, vznikl z touhy poznat město v určitém konkrétním okamžiku. Havana se bezpochyby bude v následujících letech zásadně měnit. Sedm světových tvůrců, každý po svém, natočilo krátký příspěvek o místě, jehož kouzlo a magická aura je v kontrastu k jeho geografické poloze.
Sedm uznávaných režisérů bylo postupně osloveno, aby natočili krátké filmové příspěvky zasazené do Havany, hlavního města Kuby. Výsledný omnibus zachycuje z rozličných tematických perspektiv a stylistických východisek fascinující atmosféru města během sedmi dnů. Benicio Del Toro ve svém snímku sleduje amerického turistu, který Kubu navštívil poprvé v životě. Pablo Trapero rozvíjí příběh známého režiséra, jenž se na Kubě sblíží se svým řidičem. Příspěvek Julia Medema nabídne milostný trojúhelník o zpěvačce, která se rozhoduje mezi vztahem se svým partnerem a vášnivým Španělem. Elia Suleiman ukazuje den palestinského muže, který v Havaně čeká na schůzku s velvyslancem. Gaspar Noé zprostředkoval rituál vymítání ďábla z těla homosexuální dívky. Juan Carlos Tabío se soustřeďuje na matku, která se snaží zajistit svou rodinu. Laurent Cantet zase sleduje starou ženu, jejíž činy jsou ovlivněny zjevením Panny Marie.