Na slaměné cestě
Ne každý mstitel se musí na cestu vydávat s vidinou krvavé pomsty, ne každá cesta se odehrává za trysku koní. Rozřešení ale stojí na konci každé z nich. Uhrančivý filozofující western poukazuje nejen na nadčasovost myšlenek v něm zachycených, ale i přetrvávající poutavost všestranného žánru.
Rok 1908. Muž ve středních letech se dozvídá o smrti svého bratra a vydává se ho pomstít a také sehnat dohromady rozprchlé stádo ovcí. Jeho cesta však nebude lemována přestřelkami a bodrou konverzací v saloonech, jak by naznačoval westernový půdorys, ale spíše pozvolnými disputacemi o všemožných otázkách, které jsou relevantní i sto let poté. Snímek se zamýšlí nad univerzálními hodnotami a prostřednictvím hlavního hrdiny dokáže šířit klid a budit dojem, že spravedlnosti bude učiněno zadost. Není to jen pozvolné tempo anebo až nečekaně aktuální citáty z díla Henryho Davida Thoreaua Občanská neposlušnost, které celý film posouvají na úroveň nadčasového mystéria. Snímek operuje s meditativní náladou a podprahovým napětím, které nahrazují absenci zjevné dramatičnosti, jakou si většinou spojujeme s žánrovými filmy.