Titulním hrdinou nové komedie bratří Duplassových (Cyrus) je třicetiletý flákač, žijící stále s matkou (Susan Sarandonová) a trávící čas ve sklepním doupěti kouřením trávy a přemítáním nad svým oblíbeným filmem. Až jednoho dne, kdy je nucen opustit kvůli běžné pochůzce své útočiště, vyšle vesmír Jeffovi jasné znamení, že zásadní změna je na obzoru.
Abyste mohli začít opravdu žít, musíte nejprve opustit dům, ve kterém bydlíte se svou mámou. Jeff to však zatím neudělal, ve sklepě rodinného domu hulí přílišné množství trávy a do úmoru sleduje Shyamalanův film Znamení, ve kterém hledá klíč k podstatě všeho. Změna by ale měla opravdu přijít, protože to, co dělá nyní, svědčí o tom, že někde se stala chyba, a tou chybou může být právě adresa jeho bydliště. Americká nezávislá komedie je plná svérázných figur, v jejichž chování však až nebezpečně poznáváme lidi, kteří nás míjejí v našich skutečných životech, a nakonec i sami sebe. Filmem procházejí hrdinové, kteří ve skrytu duše, ale někdy i navenek touží po rozletu, ve kterém jim však brání vlastní omezenost, kterou je tak těžké si připustit. Snímek se nezdráhá ani zapojení fyzického humoru, který však vyvěrá z přirozených situací, podobně jako ve filmech Judda Apatowa. Podaří se hrdinovi pohnout s obsesemi, které ho drží v přílišném područí matky, hulení a vlastní zabedněnosti?