Beze studu
Osmnáctiletý Tadzik přijíždí na prázdniny ke své nevlastní sestře Ance. Brzy vychází najevo, že city, které mladík k sestře chová, překračují společensky akceptovatelné meze. Režisér Marczewski rozvinul ve svém celovečerním debutu téma svého úspěšného krátkého filmu Melodrama, za nějž byl v roce 2006 nominován na studentského Oscara.
Osmnáctiletý Tadzik přijíždí na prázdniny ke své starší nevlastní sestře Ance. Brzy vychází najevo, že city, které mladík k sestře chová, překračují společensky akceptovatelné meze. Anka sama je citově lehce nestabilní, zmítá se v nepříliš šťastném vztahu s vůdcem místní neonacistické skupiny a sní o lepší budoucnosti. Zkušený dokumentarista Marczewski ani v nejmenším nesklouzává k laciné senzačnosti, kterou kontroverzní téma nabízí. Naopak vykazuje velké pochopení pro své postavy a jejich dilemata. Vedlejší linie filmu sleduje osudy sebevědomé romské dívky Irminy, která se snaží odvrátit otcem domluvenou svatbu a získat Tadzikovu přízeň. Marczewski ve svém celovečerním debutu rozvinul téma svého úspěšného krátkého filmu Melodrama. Doplnil jej i o více než aktuální motiv rasové nesnášenlivosti. Roli Tadzika sugestivně ztvárnil jeden z nejzajímavějších mladých polských herců Mateusz Kościukiewicz, který v roce 2010 získal na MFF KV cenu za nejlepší mužský herecký výkon za roli Artura ve snímku Matka Tereza od koček.