Modrý tygr
Johanka a Matyáš vyrůstají uprostřed města, obklopeni nejen milujícími rodiči, ale také přírodou botanické zahrady. Když se starosta, který je lidumilem jen naoko, rozhodne starou čtvrť zbourat, objeví se pomoc v podobě magického modrého tygra. Snímek navazuje na to nejlepší z tradice českých dětských filmů.
Svět Johanky a Matyáše je radostný. Obě děti vyrůstají v milujícím prostředí, jehož kulisu tvoří sice stará, ale o to malebnější botanická zahrada. Ve světě ambiciózního bezohledného starosty však staré znamená špatné, a tak hrozí, že děti přijdou o domov a město o nejedno magické zákoutí. Vše ale nabere nečekané obrátky, když se ulicemi začne pohybovat tajemný modrý tygr. Melancholické nálady se střídají s povzbudivými a publikum může propadnout nejen nenápadnému kouzlu filmu, ale i napětí, které zdaleka nepůsobí jen na děti. Síla snímku nespočívá jen v jeho bohaté imaginaci, ale také v nenásilném způsobu, jakým podněcuje fantazii diváků, když nečekaně a účelně spojuje hrané pasáže s animací. Ta odráží fantaskní představy dětských postav, které stvrzují, že i sny se mohou plnit. Své jasné poselství podává snímek velmi přirozeně. Díky tomu kritika neúcty ke starým věcem a povrchní fascinace věcmi novými, které však rychle opouštíme, o to více vynikne.