Poslední krok
Leila Hatamiová ztvárnila v psychologickém příběhu svého muže, režiséra Aliho Mosaffy, tak trochu sama sebe – krásnou a nadanou íránskou filmovou hvězdu. Protagonistou vyprávění je však hrdinčin nedávno zemřelý manžel Koshrow, který se stává nepříliš spolehlivým vypravěčem hravého a jemně ironického příběhu o jednom složitém, ale láskyplném manželském vztahu.
Herečka Leila se během natáčení dramatické scény před kamerou rozesměje. Její neadekvátní chování je reakcí na nedávnou smrt manžela Koshrowa, který nešťastnou náhodou spadl ze schodů. Právě Koshrow se stává nepříliš spolehlivým vypravěčem příběhu a vstupuje do něj i po své smrti. Složitý, ale láskyplný vztah manželů se rozkrývá jako jemně ironická detektivka, v unikavém a přitom obsesivně uspořádaném časoprostoru paměti. Odhaluje nicméně i Koshrowovu utajovanou životní krizi a vrací se hluboko do minulosti, do starobylého domu v horách. Režisér Ali Mosaffa se volně inspiroval Tolstého novelou Smrt Ivana Iljiče (1886) a povídkou Jamese Joyce Mrtvý (1914). Ve svém druhém snímku rozvíjí křehký a originální vypravěčský styl, jímž zaujal ve svém debutu Portrét neznámé ženy (2005). I tentokrát obsadil do hlavní role svou manželku, ceněnou herečku Leilu Hatamiovou. Sám ztvárnil part hrdinčina manžela.