Cosmopolis
New York blízké budoucnosti. Dravá a nenasytná mladá hvězda Wall Street (Robert Pattinson) křižuje Manhattan ve své luxusní limuzíně. Za neprůstřelnými okny vozu se svět propadá do násilí a bizarnosti – a mladík se posouvá vstříc neodvratné zkáze… David Cronenberg zkoumá ve své chmurné fantaskní vizi nejtemnější stránky ekonomické krize.
V New Yorku se v blízké budoucnosti odehrává temný příběh, jehož protagonistou je osmadvacetiletý finanční magnát Eric Packer. Dravá a nenasytná hvězda Wall Street putuje ve své luxusně vybavené limuzíně napříč Manhattanem, aby se nechala ostříhat u otcova starého holiče. Přitom sleduje kurzovní propad jenu i svět za neprůstřelnými okny svého vozu, zachvácený násilím a bizarnostmi. Ericovo impérium se rychle a nezadržitelně hroutí – a mladík, který si byl ještě nedávno jistý sám sebou, v průběhu své čtyřiadvacetihodinové odysey začíná chápat, že mu někdo usiluje o život… David Cronenberg si v adaptaci románu Dona DeLilla znovu pohrává s motivy, které ho dlouhodobě fascinují: se sociálními fobiemi, úzkostmi a s prorůstáním organické matérie a psychologické kondice odcizeného hrdiny. Ve fantaskní vizi, mapující temnou stránku ekonomické krize, exceluje pod režisérovým vedením Robert Pattinson.