Velvyslanec
Mads Brügger, režisér a ústřední postava nadmíru zábavné dokumentární sondy, se ptá, co se stane, když se drzý běloch pokusí proniknout do spletité pavučiny africké diplomacie. S rukama obloženýma drahými prsteny, v bílém vypulírovaném obleku a s doutníkem v ústech odhaluje korupci a kriminalitu v srdci černého kontinentu.
Co se stane, když se podnikavý běloch pokusí proniknout na horkou půdu africké diplomacie, kde je korupce standardním způsobem komunikace a státní majetek se rozkrádá ve velkém? Odpověď hledá dánský investigativní novinář Mads Brügger. Pomocí úplatku si zajišťuje privilegium stát se velvyslancem Libérie ve Středoafrické republice. Dává si za cíl rozvinout vztahy s místními pohlaváry, získat jejich důvěru a proklestit si cestu k diamantovým magnátům. Namísto rozhovorů a prostého pozorování situace vystupuje jako agent provokatér. Bere na sebe vizáž bodrého neokolonialisty, svou postavu obdařuje přehnanými gesty a zbohatlickými atributy – nechybí drahé doutníky, černé brýle, vypulírované bílé sako či velké prsteny. Podaří se Brüggerovi v jeho netradičním a nadmíru zábavném dokumentu poodhalit způsob rozkrádání postkoloniální Afriky? Nebo mu ani drzé jednání a kapsy nacpané penězi dveře k africkým milionům neotevřou?