Mars a Avril
Mars a Avril je celovečerní debut Martina Villeneuva. Odehrává se v budoucnosti v Montrealu a je natočen na motivy dvou fotorománů. Originální vesmírná féerie spojuje témata umění, duchovna, vynálezů a lásky a na stříbrné plátno se v ní vrací jeden z nejvýraznějších tvůrců kanadského filmu Robert Lepage jako hologram.
Mars a Avril je patrně první quebecký snímek natočený na motivy dvou fotorománů. Odehrává se v budoucnosti v Montrealu, kde se lidstvo právě chystá vkročit na planetu Mars. Charizmatický muzikant Jacob hraje na hudební nástroje inspirované ženským tělem a navrhované jeho nejlepším přítelem Arthurem. Zamilují se do Avril, mladé fotografky, která má problémy s dýcháním. Originální vesmírná féerie spojuje témata umění, duchovna, vynálezů a lásky a na stříbrné plátno se v ní vrací jeden z nejvýraznějších tvůrců kanadského filmu Robert Lepage jako hologram. Osobitý filmový debut talentovaného tvůrce uhrane svou vizuálností a jistě patří k jedné z nejzajímavějších „komorních sci-fi" posledních let.