Být mrtev a být šťastný
5 000 kilometrů černé komedie o unaveném a nemocném nájemném vrahovi, prchajícím z Buenos Aires před nesplněným úkolem i svou minulostí. Snímek získal na 60. MFF v San Sebastiánu Cenu FIPRESCI a představitel hlavní role José Sacristán Stříbrnou mušli. Úspěch slavil také na 50. FF v New Yorku a v Toulouse.
Během natáčení dokumentu o pacientech v terminálním stadiu nemoci se Javier Rebollo seznámil s mužem, který si říkal „továrna na tumory" a stal se tak inspirací pro vznik režisérova třetího hraného filmu: Jako starý námezdný zabiják Santos ví, že všechny cesty vedou na onen svět. Tentokrát si v posledním patře nemocnice v Buenos Aires musí přiznat, že stejným směrem se brzy vydá i on. Se třemi tumory a 75 lety volí raději útěk, navzdory bolesti a úbytku sil se nechává najmout na nový úkol, ale místo jeho splnění vyráží zásoben dostatečnou dávkou morfia na cestu nazdařbůh napříč Argentinou. Nezařaditelný režisér rozvíjí v rámci jednoduché dějové linky road movie jako moderní rytířský román a experiment, v němž důsledně využívá komentáře (hlas patří scenáristce snímku Lole Mayo, kterou Rebollo označuje za své „duchovní dvojče"), vyprávění se ale postupně otevírá do mnohovrstevné povídky o tom, jak vzniká mýtus.