Únos
Snímek podle skutečných událostí sleduje do Indie plující dánskou dopravní loď, která je i s posádkou unesena somálskými piráty. Ojediněle realistický pohled vykresluje složité vyjednávání mezi korporací a únosci i tísnivé čekání zajaté posádky. Film byl uveden na MFF v Benátkách a v Torontu.
Snímek čerpající ze skutečných událostí roku 2007 a 2008, kdy byly dvě dánské nákladní lodě přepadeny somálskými piráty, rozvíjí osud několika námořníků plavících se po Indickém oceánu do Bombaje. Cestou jsou však zadrženi somálskými desperáty, kteří výměnou za jejich propuštění požadují mnohamilionové výkupné. Snímek nabízí na celou dramatickou situaci náhled ze dvou odlišných pohledů. V jednom je zachycena stupňující se beznaděj uvězněné posádky, která po dlouhých týdnech přestává věřit ve zdárné vyřešení situace. Druhý je zasazen za tisíce kilometrů vzdálený kulatý stůl ředitele dánské firmy, na něhož náhle dopadá tíha zodpovědnosti za životy jeho zaměstnanců. Režijně i stylisticky dokonalý film se úspěšně vyhýbá laciným dramatizacím a nabízí nebývale realistický pohled na situaci známou pouze z televizních obrazovek. Představuje nezvykle strhující a emocionálně silnou výpověď, z jejíž reálnosti mrazí v zádech.