Martha Marcy May Marlene
Cenami ze Sundance i z Cannes ověnčený psychologický thriller o dívce (Elizabeth Olsenová), která uteče z komunity ovládané charismatickým vůdcem (John Hawkes). Pomocí rafinovaně zkonstruované narativní linky, stírající hranice mezi pamětí, sny a představami, Durkin postupně odhaluje dívčinu nedávnou minulost a staví ji do kontrastu se zdánlivým klidem a bezpečím, do něhož se uchýlila.
„Vždy mě velmi zajímal motiv lidí přicházejících o jednu totožnost a získávajících jinou," říká Sean Durkin, mimo jiné v souvislosti s kulty, sektami a komunitními společnostmi, jimiž byl dlouhodobě fascinován. Pro svůj celovečerní debut zvolil žánrový tvar psychologického thrilleru, prostřednictvím kterého sugestivně vypráví příběh dívky, jež po útěku z komunity ovládané charismatickým lídrem hledá útočiště u starší sestry. Pomocí rafinovaně zkonstruované narativní linky, stírající hranice mezi pamětí, sny a představami, Durkin postupně odhaluje dívčinu nedávnou minulost a staví ji do kontrastu se zdánlivým klidem a bezpečím, do něhož se uchýlila. Podobně uhrančivá je i vizuální složka filmu, kterou má pevně pod kontrolou stálý spolupracovník Borderline, kameraman Jody Lee Lipes. Stejně jako v Osvícení či Rosemary má děťátko, které patří k oblíbeným filmům talentovaného tvůrce, má i MMMM důležité psychologicky hororové ladění. Klíčové se v tomto kontextu jeví obsazení hlavní role, jíž se Elizabeth Olsenová zhostila kritiky ceněným způsobem.