Kód neznámý
Rušný pařížský bulvár. Mladík hodí zmačkaný papír od jídla do tašky žebrající ženy a kolemjdoucí mladý černoch to považuje za urážku její lidské důstojnosti. Náhodná událost, spojující na okamžik životní osudy několika postav: Anna je mladá herečka, snažící se o kariéru u filmu. Její přítel Georges, válečný fotograf, je v Paříži jen zřídka. Georgesův otec hospodaří na statku, kde se mladší syn Jean odmítá dál dřít. Amadou, jehož mladší sestra je neslyšící, vyučuje hudbu ve škole pro hluchoněmé děti. Jeho otec je taxikář afrického původu. Maria pochází z Rumunska, kam posílá všechny peníze vydělané žebrotou. Poté, co je vyhoštěna, žije nějaký čas doma, než podstoupí další ponižující cestu do Francie. Ve svém prvním francouzsky mluveném filmu Haneke rozbíjí vyprávění do fragmentů soustředěných na postavy, které spolu snad kromě pocitu frustrace nemají nic společného. Diskontinuita jako základní prostředek k vyjádření deziluze, neporozumění.