Debut Liliany Cavaniové František z Assisi, natočený v roce 1966 pro TV, vidělo v Itálii 20 miliónů diváků a režisérka byla chválena za své pojetí Františka jako člověka usilujícího ve středověku změnit stav sociální nerovnosti. Lou Castel dokázal postavu zakladatele řádu františkánů vyjádřit s citem pro jeho vystupování i pro odstíny jeho vnitřního života.
Film Liliany Cavaniové, natočený v roce 1966 pro italskou televizi, překvapil svou odlišností od běžných životopisných snímků věnovaných světcům. Začíná velice sugestivním líčením poměrů v dílně bohatého obchodníka s látkami Pietra di Bernardoneho, Františkova otce, a zastihuje jeho syna při činnostech typických pro tehdejší mladíky z privilegovaných vrstev. Ve svých zhruba dvaceti letech (narodil se 1181 nebo 1182) František ještě zdaleka neprojevuje sklony k náboženství a chystá se na dráhu rytíře. Mladá režisérka, které se scénářem pomáhal Tullio Pinelli, svěřila roli Františka Lou Castelovi, který rok předtím hrál rebela v Bellocchiových Pěstech v kapse. Františkovu konverzi a jeho radikální pomoc chudým a poníženým vidí autoři především jako projev vzpoury proti stavu věcí ve společnosti. Na ni navazuje Františkův výklad Písma a založení řádu přikazujícího žít v naprosté chudobě. Film o muži, který se stal světcem a patronem Itálie, měl v době uvedení obrovský úspěch a v Karlových Varech jde v jistém smyslu o jeho obnovenou premiéru.