Příchozí z temnot
Nově rekonstruovaný film o elixíru života a tajemství Černé věže poprvé po desetiletích tak, jak byl ve 20. letech natočen. V hlavních rolích Theodor Pištěk st. a budoucí internacionální star Anny Ondráková. Projekce s živou hudbou Andrey Rottina.
V záhadné věži objeví Bohdan mrtvolu svého předka z 16. století. Spolu s ním najde i návod, jak jej vzkřísit. Kamera, herci, natáčení na českých hradech a zámcích a dobrý střih činí Příchozího z temnot (1921) jedním z nejzajímavějších českých filmů své doby. Během rekonstrukce filmu historici z NFA odhalili, že všechny existující kopie byly vyrobeny po roce 1950 z negativu, který měl dva zaměněné kotouče. Diváci si toho zřejmě nevšimli. Historici film označovali za obskurní a mysteriózní. Program kina Ponrepo z roku 1973 píše o „velmi komplikovaném příběhu" se „spoustou flashbacků". Nově rekonstruovaná verze diváky, kteří film viděli v nahodilém pořadí, jistě překvapí. Projekci doprovodí živá hudba Andrey Rottina.