Panika v Needle Parku
Studentka Helen se po ilegálním potratu ocitne bez domova. Nachází porozumění a oporu u sympatického mladíka Bobbyho. Když zjistí, že jde o narkomana živícího se překupnictvím drog a drobnými podvody, je pozdě: uvázla ve světě, jehož jedinou skutečnou hodnotou nejsou city, ale injekční stříkačka a balíček s bílým práškem. Druhý celovečerní počin Jerryho Schatzberga je civilně a lakonicky laděné milostné drama, jež se opírá o strhující herecké výkony Ala Pacina a Kitty Winnové (cena za ženský herecký výkon na MFF v Cannes 1971).
Po stylizovaném režijním debutu Žena s tajenkou se Jerry Schatzberg nečekaně ponořil do syrové reality rodného New Yorku. Milostný příběh dvojice narkomanů inspirovala série článků, které napsal James Mills pro magazín Life. Protagonistkou lakonicky a civilně vyprávěného dramatu je studentka Helen, která se po ilegálním potratu ocitne bez domova a nachází porozumění a oporu u sympatického mladíka Bobbyho. Když zjistí, že jde o narkomana živícího se překupnictvím drog a drobnými podvody, je pozdě. Bobby dívku zatahuje do světa narkomanů, kteří se soustřeďují kolem Needle Parku (ulice Sherman Square v newyorském Upper West Side). Helen začne brát drogy, prodávat své tělo a pomáhat milenci při jeho podvodech – a přestává pro ni existovat cesta k návratu. Vyprávění se zaměřuje na postupný rozpad osobnosti hlavních hrdinů, který se brutálně podepisuje na kvalitě jejich vztahu… Temně laděný snímek se obejde bez doprovodné hudby: podává tragický milostný příběh jako maximálně autentické vyprávění, jež místo klasického pojetí příběhu volí metodu cinéma-vérité. Opírá se o dokumentárně viděné prostředí newyorských ulic a herecké výkony hlavních představitelů. S Alem Pacinem, který ve své teprve druhé roli podává strhující výkon, se Jerry Schatzberg znovu sešel ve Strašákovi. Vynikající, dnes prakticky zapomenuté Kitty Winnové vynesla role Helen cenu za ženský herecký výkon na MFF v Cannes 1971.