111 dívek
Zaostřeno na kurdský film / 2013 / 111 dokhtar / Irák 2012
Satirická road movie s magickými motivy. Prezidentovi Íránu je adresován dopis 111 kurdských dívek. Požadují, aby jim stát našel manžely, jinak spáchají hromadnou sebevraždu. Do oblasti se spolu se svým asistentem a mladým průvodcem vydává vysoký státní úředník, aby tragédii zabránil.
Potlačovaná bolest musí jednoho dne vytrysknout. Prezidentovi Íránu je adresována petice sto jedenácti kurdských dívek. Požadují, aby jim stát našel manžely, jinak jsou odhodlány společně skočit z útesu. Do regionu strádajícího nedostatkem mužů se spolu se svým pomocníkem a místním chlapcem v roli průvodce vydává vysoký státní úředník Donyadide, aby případ vyšetřil. Poznávají, že nejde jen o problém genderový, ale také sociální a politický: mladé ženy požadují respekt pro svou otčinu, která je matkou Turecka, Íránu a Iráku a po staletí bránila tyto země před útoky nepřátel. O skandál se zajímají média, svá groteskní řešení nabízejí úřady i turecká armáda na druhé straně hranice. Čas běží a proti úředníkovi jako by se všechno spiklo: podaří se mu hromadné sebevraždě zabránit? Obrazově vytříbenou road movie, ozvláštněnou snovými a magickorealistickými prvky, naplnili autoři hořkou ironií i kritikou stereotypních představ o povaze Kurdů.