Pozice dítěte
Šedesátiletá Cornelia je silně fixovaná na svého dospělého syna Barbua, který se za každou cenu snaží zbavit jejího vlivu. Když však dojde k tragické události, je to právě matka, za níž Barbu přijde a která je ochotna pro syna udělat cokoli... Psychologicky detailně propracované, výtečně napsané a skvostně zahrané drama o patologickém vztahu matky a syna získalo na letošním Berlinale Zlatého medvěda.
Šedesátiletá Cornelia je dobře zajištěná architektka, silně fixovaná na svého dospělého syna Barbua. Ten se za každou cenu snaží zbavit vlivu dominantní, manipulativní matky a postavit se na vlastní nohy. Odstěhuje se a začne žít se svou přítelkyní, kterou náročná matka neschvaluje. Když však dojde k tragické události, je to právě matka, která je ochotna udělat cokoli, aby syna z nastalé situace dostala... Psychologicky detailně propracované, výtečně napsané a skvostně zahrané drama o patologickém vztahu matky a syna získalo na letošním Berlinale Zlatého medvěda. V širším plánu představuje snímek, na jehož scénáři se podílel uznávaný rumunský scenárista Răzvan Rădulescu, i sondu do života nové rumunské vyšší třídy a dotýká se i palčivých společenských témat, jako je korupce či zneužívání postavení.