Velmistr
Režisér Wong Kar-wai vnímá legendárního čínského mistra bojových umění Yip Mana jako osobnost, která svým životem a činy vyjadřuje filozofii i čirou fyzickou eleganci kung-fu. Vizuálně opulentní snímek je tak příběhem o ztraceném světě posledních velmistrů, který spojuje precizně odpozorované prvky klasických kung-fu filmů s artovou poetikou, příznačnou pro režisérovy předchozí snímky. Hlavních rolí se ujali Tony Leung a Zhang Ziyi.
Legendární čínský mistr bojových umění Yip Man (1893–1972) se v rukou hongkongského režiséra Wong Kar-waie změnil v osobnost, která svým životem a činy vyjadřuje filozofii i čirou fyzickou eleganci kung-fu. Ze života Yip Mana film zachycuje především období mezi roky 1930 a 1952. Nezaměřuje se však pouze na hlavního hrdinu, ale i na další velmistry kung-fu té doby a na jejich vztahy, lásky a konflikty. Yip Man, který se z rodného jihočínského Foshanu dostává do Hongkongu, není však konfrontován jen s jinými ikonami bojových umění, ale i s válečnou vřavou a osudovou láskou… Wong Kar-wai v příběhu o ztraceném světě posledních velmistrů nabízí vizuálně opulentní podívanou. Precizně odpozorované prvky klasických kung-fu filmů kombinuje s artovou poetikou, příznačnou pro jeho předchozí snímky. Do vyprávění založeného na poeticky rozvolněném vnímání časoprostoru režisér obsadil Tonyho Leunga Chiu Waie a Zhang Ziyi.