Temně komická evokace absurdit komunistické totality těsně před jejím pádem zároveň sleduje úspěšný vzestup amorálního oportunisty. Původně se stal donašečem ze státního pověření, posléze si mandát ke špiclovským dobrodružstvím udělí sám. Režisér Christov stvořil fantaskní realitu, v níž se kafkovsky vykloubená byrokratická logika propojuje s hrdinovými vražednými nápady.
Komika temného a groteskního ražení slouží ve filmu k evokaci absurdit komunistické totality z časů kolem roku 1989 a k vykreslení portrétu oportunisty, jenž téměř dosahuje amorálnosti Toma Ripleyho. Špehování, kterým byl původně pověřen jako „státním úkolem", rozjede posléze ve velkém na vlastní pěst. Film vychází z románu Zincograph scenáristy Vladislava Todorova a průběžně se na něho odvolává, jak režisér Emil Christov vytváří fantaskní skutečnost, v níž se mísí kafkovsky vykloubená byrokratická logika s vražednými nápady šílence, operujícího „na volné noze". Batka (Ruši Vidinlijev) je tajnou policií pověřen, aby shromažďoval informace o podivné skupině „nových myslitelů", zabývajících se tématy jako kontraintuitivní feminismus či metody vaginálního vyšetření. Batkova představivost však sahá daleko za hranice vymezené určenou rolí. Film je vlastně sérií šokujících scén, surreálně laděných a rychle střídajících nálady souběžně s chameleonským přebarvováním hrdiny.