Jíst, spát, umřít
V režijním debutu Gabriely Pichlerové je muslimská dívka Raša propuštěna z podniku, ve kterém tvrdě pracovala. Režisérka, scenáristka a spolustřihačka v jedné osobě skládá své zaujaté vyprávění z drobných sociálních dramat, jež prožívají její postavy. V Černé Hoře narozená Nermina Lukačová, představitelka Raši a nový objev, přitahuje svým autentickým projevem.
Muslimská dívka Raša je jednoho dne propuštěna z práce v balírně zeleniny v jakémsi švédském zapadákově... V Černé Hoře narozená Nermina Lukačová, nový objev a představitelka Raši, přitahuje svým zcela přirozeným výkonem v titulní roli; díky ní se Raša stává životnou a věrohodnou postavou. Gabriela Pichlerová, režisérka, scenáristka a spolustřihačka v jedné osobě, skládá své zaujaté vyprávění ze sociálních mikrodramat, jež prožívají její postavy. V případě hrdinky, které je něco přes dvacet, je trochu při těle, kouří, ráda se napije a mluví plynně švédsky, islámské je očividně jenom její jméno Raša Abdulahovićová. Děj filmu sleduje její klikatou cestu za novým zaměstnáním a její láskyplný vztah k nemocnému otci (Milan Dragišić). Režijní debut Gabriely Pichlerové získal Cenu diváků na Týdnu kritiků v Benátkách, cenu za nejlepší nový film na festivalu AFI, prestižní švédskou cenu Zlatohlávek za nejlepší film, nejlepší režii, nejlepší scénář a nejlepšího herce.