Prameny života
Podle vlastního románu Počátek (2011) natočil Oskar Roehler autobiografický film, v němž osudy tří generací prostupují dějinami poválečného Německa až po 80. léta. Jako nemilované dítě bohémských intelektuálů, vyznávajících politická klišé doby let šedesátých, promítá autor svou deziluzi do sarkastického obrazu společnosti s místy překvapivým nádechem romantismu.
Německo, konec 40. let. Erich Freytag se vrací z ruského zajetí, nepříliš nadšeně vítán rodinou. Život jde dál: Erichův syn Klaus v sobě objevuje spisovatelský talent a zakládá vlastní rodinu s ještě talentovanější a hlavně bohatou Giselou. Narodí se jim syn, rodičovské lásky ale dítě mnoho nepozná. Léta běží, Robert, pendlující mezi lhostejným otcem a domácnostmi dvojích prarodičů, roste a hledá, kým vlastně je... Oskar Roehler, platící za „zlobivé dítě" německé kinematografie, se k tématu vlastních kořenů, jehož se dotýkal už dříve, vrátil nejprve románem Počátek (Herkunft, 2011) a nyní i jeho filmovým zpracováním. Od atmosféry poválečného Německa přes hospodářský zázrak, jehož součástí jsou jak sádroví trpaslíci, tak intelektuální revolta, pankáči a Západní Berlín, až k počátkům 80. let líčí autor se svou příznačnou výbušností historii tří generací svého rodu na pozadí historie země. V přerývaném toku jeho vyprávění, vedeného vesměs v hořce kritickém tónu, probleskuje místy až romantická citlivost.