Odliv
V říční deltě kdesi v džungli plave tlející zvířecí hlava, a to nemůže věstit nic dobrého. Zvlášť když je jasné, že muž, který se dočasně usadil v osamoceném stavení u dvou žen, před něčím utíká. Temný a uhrančivý snímek s nejednoznačným příběhem navazuje na přední díla latinskoamerického minimalismu.
„Potřebuji vědět, co mě obklopuje," říká neznámý muž, který se na útěku džunglí dočasně usazuje v osamoceném stavení, které spravují dvě ženy. V tuto chvíli je tísněn především vlastní svazující bezmocí, ale i přírodou, která se projevuje jako značně zneklidňující element, který nakonec stejně vše pozře – třeba jako tlející zvířecí hlavu, povalující se v deltě řeky. Děj je zde omezen na naprosté minimum, přesto je jasné, že kde se skrývají zbraň a peníze, objeví se časem i zlo. Podobně jako v jiných filmech z líhně latinskoamerického minimalismu, i zde nahrává lehká výtvarná stylizace mysterióznímu vyznění díla, jehož asketičnost nijak neumenšuje vnitřní napětí. Režisér pracuje jak s postupným odhalováním tajemství a stop minulosti, které nelze jen tak zahladit, tak s nečekanými výbuchy násilí. Zásadní je i motiv snižování racionálního vnímání světa – protože někdy je dobré si přiznat, že o lidech prozradí více výklad karet než šacování jejich zavazadel.