Odumírání
Po letech strávených v Bělehradě se Janko vrací do poloopuštěné vesnice, kde žije jeho ovdovělá matka Milica. Ta pevně doufá, že Janko zůstane natrvalo, synovy plány jsou však jiné... Režisér s citem a pochopením pro obě strany zachycuje mezigenerační střet a pomocí posmutnělých lidových melodií a obrazů malebných horských scenerií působivě evokuje život v odlehlé horské vsi.
Po letech strávených v Bělehradě se Janko vrací do poloopuštěné vesnice, kde žije jeho ovdovělá matka Milica. Zatímco Milica doufá, že se Janko do vesnice vrací natrvalo, aby převzal starost o dům a pozemek, syn jí brzy vyjevuje, že jeho úmysly jsou zcela jiné a srdce ho táhne pryč. Srbský režisér Miloš Pušić ve svém druhém celovečerním snímku velmi zdařile evokuje život v odlehlé horské vesničce, jejíž stárnoucí obyvatelé pomalu vymírají a jejich mladí potomci navždy odcházejí do měst. Klasický mezigenerační střet zobrazuje režisér s pochopením pro obě strany. Zatímco staří mají silnou vazbu k místu a půdě, jejich potomci touží po lepším životě. Záběry malebných horských scenerií, podkreslené posmutnělými melodiemi za doprovodu akordeonu, umně dotvářejí obraz pozvolna se vytrácejícího světa.