Jsi bůh
Dlouho očekávaný snímek Leszka Dawida, mapující existenci legendární hiphopové skupiny Paktofonika, bez sentimentu zachycuje atmosféru konce devadesátých let na polské hudební scéně, přibližuje tvůrčí proces i osobní příběhy tří protagonistů kapely, pro které je hudba vším a kteří mají „hip hop zakódovaný v DNA".
Legendární polská hiphopová formace Paktofonika sice nefungovala příliš dlouho, její tvorba však výrazně obohatila daný žánr a zanechala v něm nesmazatelnou stopu. Dlouho očekávaný snímek Leszka Dawida, mapující existenci Paktofoniky, se po prvním víkendu v kinech stal v Polsku třetím divácky nejúspěšnějším snímkem za poslední dekádu. Režisér Dawid v něm bez sentimentu zachycuje atmosféru konce devadesátých let na polské hudební scéně, přibližuje tvůrčí proces i osobní příběhy tří protagonistů kapely, pro které je hudba vším a kteří mají (jak se zpívá v textu ústřední písně) „hip hop zakódovaný v DNA". Největší prostor je pak věnován postavě Magika, rozervaného hudebníka, pro nějž realita představuje komplikovaný, často nepochopitelný prostor a hudba způsob, jak se s jeho nástrahami vypořádat. Vizuálně silnému snímku dominuje skvělá hudební složka, jež nenechá nikoho v klidu.