Stemple Pass
Osaměle stojící zahradní chatka je postavena v blízkosti několika stromů, v jejím okolí se rozprostírá les, který je tak hustý, že téměř zahaluje vrcholek nedaleké hory. Čtyři statické záběry, každý natočený ze stejného úhlu a půl hodiny dlouhý: jaro, podzim, zima a léto. Zpěv ptáků, mouchy, mlha či opar rámující pahorek, déšť, sníh a úsvit. Divákův meditativní a kontemplativní zážitek je pravidelně narušován monotónním hlasem čtoucím úryvky z deníků nechvalně proslulého Teda Kaczynského, teroristy bojujícího proti moderním technologiím. Dvouhodinový snímek klade vysoké nároky, pokud se mu ale divák oddá a nechá se unášet proudy asociací, korelací či kontrastů ústících do pocitů pobouření, hněvu, znechucení, ale také identifikace a soucítění, je odměněn čistotou zážitku z ryzosti přírody a neměnného, přesto působivého koloběhu života. Na výslovné přání režiséra je snímek, který byl promítán na letošním MFF v Berlíně, uveden bez českých titulků.