Než začne padat sníh
Road movie o konfliktu mezi ctí a svědomím. Mladík z iráckého Kurdistánu se vydává na strastiplnou cestu do ciziny, aby zabil svou sestru, která uprchla před dohodnutým sňatkem a pošpinila tím rodinnou čest. Na své pouti není sám; solidarita Kurdů má však svá pravidla, která nelze porušit.
Emotivní psychologická road movie o tradičním konfliktu mezi jedincem a společenstvím, ctí a svědomím. Dospívající Siyar musí jako jediný muž v rodině převzít odpovědnost za sňatek své starší sestry Nermin. Když však dívka uprchne do Istanbulu se svým milým, jenž není dohodnutým ženichem, nezbývá chlapci než podstoupit strastiplnou cestu přes hranice, aby svou drahou sestru mohl dle zákona cti zabít. Všude v Evropě potkává během svého ilegálního putování Kurdy, na jejichž pomoc a solidaritu se může spolehnout; tato vzájemnost přináší bezpečí, ale i morální závazky, které nelze beztrestně porušit. Jak těžké je být mužem a soustředit se na svůj úkol v mrazivých cizích krajích, když se hoch navíc poprvé zamiluje a v noci se mu vracejí sny o šťastném dětství v jabloňových sadech Kurdistánu! Sledujeme vnitřní dozrávání mladíka, jenž se s rostoucí silou citu a soucitu ve své duši tragicky vzdaluje nelítostným mravním normám vlastní komunity.