Broken Circle Breakdown
Díky sofistikovanému střihu vystupuje na povrch složitý komplex emocí, které provázejí bluegrassovými melodiemi prostoupené melodrama dvou milujících se lidí. Film, jenž donutí každého k slzám a zároveň potěší skvělým soundtrackem, se stal doma v Belgii velkým hitem. Na Berlinale 2013 v sekci Panorama získal Cenu diváků a cenu Europa Cinemas Label.
V bluegrassovou muzikou prostoupeném vlámském melodramatu se střídají scény plné štěstí se scénami, v nichž vládne čirá beznaděj. Podobně jako v předešlém filmu Psanci osudu (2009), uvedeném na MFF KV 2010, i tady režisér Felix van Groeningen promyšleným střihem neustále vynáší na povrch složitý komplex emocí, bouřících pod povrchem děje. Film se už vloni na podzim stal obrovským hitem doma v Belgii. Má úžasný soundtrack, který se hojně prodával po úspěchu filmu v Berlíně, kde v sekci Panorama vedle Ceny diváků získal také ocenění Europa Cinemas Label. V nemocnici v Gentu se Didier (Johan Heldenbergh), zpěvák a hráč na bendžo v bluegrassové kapele, a jeho milovaná Elise (Veerle Baetensová), majitelka tetovacího salonu, dozvědí, že jejich šestiletá dcera má leukémii. Aby film poskytl nějakou protiváhu těm nejhorším momentům v životě dvojice, odvíjí se v něm pozpátku příběh jejich seznámení a časů, kdy se život zdál plný skvělých možností. Na FF Tribeca získal film cenu za nejlepší scénář a nejlepší ženský herecký výkon.