Houston
Ulrich Tukur (Bílá stuha) je Clemens Trunschka. Clemens je najat, aby pro německou společnost naverboval amerického výkonného ředitele. Jenže Clemens je taky tak trochu alkoholik a jeho výprava do Texasu se promění v zážitek, v němž je otravný Američan z hotelového baru jen pominutelnou epizodkou.
Clemens Trunschka sice do práce chodí v padnoucím a elegantním obleku, jinak je ale docela zoufalec, který si více než s manželkou rozumí s lahví. Když dostane příležitost vyrazit do Ameriky, aby se pro německou firmu pokusil najmout amerického výkonného ředitele, skočí po ní a hon může začít. Jeho výprava však nabere úplně jiný směr, než by Clemens doufal, a pocit, že hrdina by byl ze všeho nejraději někde úplně jinde, sílí. Sterilita se stává stylovým principem i převládajícím pocitem. Suverénně natočený a v detailech precizní film zručně pracuje s ironickým úšklebkem, s nímž pozoruje snažení svého hrdiny, ale též s chladnou analytičností, jakou v německé kinematografii dále reprezentuje třeba Christian Petzold. Také Bastian Günther drží emoce na uzdě, díky čemuž jeho film diváka pohltí setrvalou tenzí. Ve světě marného plahočení si za velkými úkoly a obchodními ambicemi nakonec dokáže najít i naději. V čem spočívá?