Příběh padesátiletého Helmera, žijícího na rodinné farmě pouze s nemocným otcem, je vizuálně bohatým a citlivě natočeným snímkem o muži, jenž osvobodil sám sebe od zažitých a mylných představ, které o sobě měl. Film je věnován vynikajícímu představiteli Helmera Jeroenu Willemsovi a byl premiérově uveden v sekci Panorama na letošním MFF v Berlíně.
Helmer je padesátiletý farmář, který žije se starým, nemocným otcem, odkázaným na lůžko a synovu pomoc. Občas se na farmě objeví zhruba stejně starý Johan, který sváží mléko. Helmer je Johanem skrytě fascinován. Narůstající nemohoucnost otce nenápadně uvádí do pohybu Helmerův doposud stojatý život. Impulzivně se rozhodne přestěhovat otce do podkroví, sobě zakoupí prostornou postel a na farmu přijme k výpomoci mladého Henka. Vizuálně bohatý snímek se téměř obejde bez dialogů, přesto se dozvíme vše podstatné o nemluvném a svérázném hrdinovi, který se konečně rozhodl stát tím, kým je. Citlivě natočený příběh, odehrávající se téměř celý v prostoru rodinné farmy, se opírá o tlumené a niterné herectví vynikajícího Jeroena Willemse, jemuž je film věnován. Od první chvíle, kdy se Willems objeví na plátně, je divák uchvácen jeho bytostí a postupující niternou proměnou, které je svědkem. Snímek o muži, jenž osvobodí sám sebe od zažitých a mylných představ, které o sobě měl, byl uveden na letošním MFF v Berlíně v sekci Panorama.