Hladový muž
Příběh o nečekaném setkání chlapce se zraněným cizincem kdesi v rumunské pustině je podobenstvím o svobodě člověka v moderní společnosti. Chlapec bydlí v zapadlé vísce u delty řeky Dunaje. Žije v krajině nedotknuté časem ani moderní společností. Režisérovi Philipu Martinovi stačí k vystavění poutavého filmu jen tři základní elementy: děti, raněný muž a specifická příroda kolem říční delty. Odvážný Martinův debut není založen na klasické výstavbě dynamického sledu událostí, ale vědomě hledá svůj vlastní originální způsob narace. Pracuje s neherci, s minimálním štábem, bez použití doprovodné hudby. Philip Martin nijak nespěchá s představením zápletky ani s následnými událostmi. Autor využívá čas pro vtažení diváka do rozpoložení dětí a atmosféry jejich každodennosti. Film v takřka každém svém záběru nabízí „prodlení, které není nudné", což je podle filozofa Hanse-Georga Gadamera jeden z určujících parametrů umění.