Otcova zahrada - láska mých rodičů
Rodiče dokumentaristy Petera Liechtiho jsou svoji už dvaašedesát let – dost dlouho na to, aby si vytvořili každodenní rutinu, která by je mohla odcizit. Přestože je však jejich život opravdu ovládnut zavedenými návyky, neznamená to, že by se k sobě přestali chovat s láskou nebo naopak výčitkami. Liechti si ve svém intimním dokumentu jako režisér počíná zároveň instinktivně i chytře a dokáže tak vystihnout množství zajímavých nuancí v povahách svých vlastních rodičů. Ti zde zastupují typy umanutého muže a odhodlané ženy, kteří spolu navzdory své odlišnosti žijí rádi. Svou matku a otce, který filmu dominuje tak, že se dostal i do jeho názvu, ukazuje s velkou otevřeností, když vedle výseků z každodenního života naslouchá i jejich steskům pozdního věku. Celkový tón filmu je ale smířlivý. Napomáhá tomu i zachycení okouzlující staromódní domácnosti a jejích zavedených pořádků. Neokázalému filmu pomáhá i citlivě vybraná hudba, mimo jiné od Mortona Feldmana a Johna Cage.