Exponáty aneb Příběhy ze zámku
Dokumentarista Pavol Korec skládá z volně se prolínajících životních příběhů klientů domova důchodců ve slovenské Stupavě často úsměvně odlehčenou a přitom lidsky velmi silnou a různorodou mozaiku osudů lidí, „kteří ztratili vše a zůstal jim jen život".
V areálu zámku a přilehlé zahrady ve slovenské Stupavě plyne čas svým poklidným tempem. Jen občas jím na vozíku prosviští sportovně založený stařík, jehož houževnatost a životní krédo „Nedá se jen to, co se nechce" tvůrci vtipně přibližují zvuky závodních aut. Invalidní vozík využívá i další stařík, který má pro změnu za sebou patnáctiletý žalář za zastřelení policisty. V místním domově důchodců lze narazit i na originálního filozofa a vynálezce se zálibou v novotvarech, vystudovaného právníka přezdívaného Klasik, málomluvnou Lidušku, sbírající holubí pírka, či stále nasávajícího vojenského majora Františka. Slovenský dokumentarista Pavol Korec skládá z volně se prolínajících životních příběhů svých postav různorodou mozaiku osudů lidí, „kteří ztratili vše a zůstal jim jen život". Jemný, úsměvně odlehčený a přitom lidsky velmi silný portrét „živých exponátů" zdejšího zámku dojme diváka i díky působivé atmosféře a skvěle vystavěné dramaturgii.