Amadeus
Dobová freska – oceněná osmi Oscary – rozehrává věčný svár mezi genialitou a průměrností. Dvorní skladatel Antonio Salieri marně touží po Mozartově talentu a svého nepřizpůsobivého rivala zaplete do zlovolných intrik… Nesmrtelné podobenství s originální výtvarností bylo z valné části nasnímáno v Praze.
Dobové drama – realizované podle stejnojmenné divadelní hry Petera Shaffera a oceněné osmi Oscary – rozehrává odvěký svár mezi genialitou a průměrností. Dvorní skladatel Antonio Salieri je bohatý a společensky úspěšný, marně však touží po Mozartově talentu. Svého nepřizpůsobivého rivala, jenž se vyznačuje skřehotavým smíchem, zaplete do zlovolných intrik. Podílí se tak na jeho existenčním propadu i na předčasné smrti. Sílu Mozartovy hudby si uvědomí ve chvílích, kdy asistuje při komponování jeho Rekviem... Mnohovrstevná freska zobrazuje rozporuplné vztahy jedinců vůči autoritám, včetně té božské. Film, který v době svého uvedení inspiroval novou módní vlnu v oblékání, karikuje nekulturnost samolibých mocnářů. Dotýká se i nadčasového konfliktu mezi konzumními tlaky a tvůrčí nezávislostí. Podobenství s originální výtvarností bylo z valné části nasnímáno v Praze (především ve Stavovském divadle) a spolupracovala na něm řada českých filmařů.