V bolesti a verších a drancujících arabeskách
Dílem irského přírodovědce Roberta Boyla inspirovaný snímek nabízí snovou sérii impresí, které vedle korespondencí s myslitelovým dědictvím rozehrávají i podnětnou hru s filmovým médiem. Díky ní získává experimentální snímek nesporné nadčasové kvality.
Nadčasově vyznívající experimentální snímek vychází z díla vědce Roberta Boyla, žijícího v 17. století, a pestře kombinuje texty, objekty, barvy i textury. Starosvětské vyznění představených impresí nás vrací do minulosti (ať už sugeruje dojem Boylových časů, nebo kvality projekce z poškozeného filmového pásu) a může nabýt vyloženě očistných kvalit. Název snového a náladotvorného filmu, který lze brát i jako poctu irskému mysliteli, zase vychází z básně Jorie Grahamové a účelně podtrhuje povahu čtrnáctiletého procesu, během něhož dával režisér snímek dohromady.