V rozpětí jediného dne se v pařížských ulicích odehrává příběh krátkého milostného vzplanutí, jehož obě strany jsou si vědomy, že nemá budoucnost, ale přesto se mu nebrání. Mladá žena romanticky sní o kariéře i o lásce, ale prožitek milostného setkání se starším cizincem jí přinese osvobození a novou sílu. V hlavních rolích okouzlující Emmanuelle Devosová a skvělý Gabriel Byrne.
Dva neznámí lidé si vymění pohledy ve vlaku jedoucím do Paříže. Alix je herečka provinčního divadla a v Paříži ji čeká filmový casting, který ji zneklidňuje. Za jejího přítele odpovídá jen záznamník a navíc se mladá žena octne na ulici bez mobilu, nefunguje jí kreditka a ještě ke všemu se pohádá se sestrou. Jak bezcílně bloudí ulicemi, nenadále narazí na cizince z vlaku. Tentokrát se odhodlá pomoci náhodě. Příběh náhlého vzplanutí, jehož obě strany jsou si vědomy, že nemá budoucnost, a přesto se mu nebrání, není ve filmu zpracován poprvé. Tentokrát je však pozornost soustředěna především na ženu: Alix romanticky sní o herectví i o lásce, současně ale stojí nohama pevně na zemi a v kritickém okamžiku dobře ví, co je pro ni důležité. Nicméně prožitek oné krátké důvěrnosti, při níž si náhodní milenci v posteli hotelového pokoje svěřují svá patrně dlouho skrývaná tajemství, jako by jí přinášel osvobození a dal jí novou sílu čelit životu. Postava Alix vyzařuje jas přirozené krásy Emmanuelle Devosové, jež dokázala skvěle vyjádřit její energii i okamžiky bezradnosti či váhání.