Zjizvená tvář
Tony Montana se do Miami dostal s vlnou kubánských imigrantů v roce 1980. Z bezvýznamného outsidera se díky bezskrupulóznímu jednání vypracoval ve všemocného mafiánského bosse, ovládajícího vlastní drogové impérium. S narůstající mocí a bohatstvím však narůstá i Tonyho paranoia... Scenárista Oliver Stone našel ideálního režiséra v o šest let starším kolegovi Brianu De Palmovi. Společně vytvořili brutální, stylový snímek, v němž exceluje Al Pacino.
Tony Montana se do Miami dostal z Kuby v roce 1980. Díky bezskrupulózním praktikám se z outsidera vypracoval v mafiánského bosse, dokonale ovládajícího vlastní drogové impérium. S narůstající mocí a bohatstvím však narůstá i Tonyho paranoia: nemůže si dovolit nikomu důvěřovat – a propadá se stále hlouběji do temné a násilnické verze amerického snu, kterou sám stvořil... Novou verzi klasické hollywoodské gangsterky Zjizvená tvář (Scarface, 1932) scenárista Oliver Stone v roce 1983 silně aktualizoval: děj přesunul do současnosti a z protagonisty udělal kubánského emigranta. Stone, který scénář napsal během svého boje se závislostí na kokainu, našel ideálního režiséra v o šest let starším Brianu De Palmovi. Společně vytvořili brutální, stylový snímek, který se ve své době setkal s kritikou kvůli explicitnímu zobrazování násilí. Al Pacino byl za svůj autentický herecký výkon nominován na Zlatý glóbus.