Nevyřčené dějiny Spojených států
Jako režisér a producent zůstal Oliver Stone věrný své pověsti kontroverzního tvůrce i ve střihovém dokumentu, který se v deseti hodinových dílech věnuje některým aspektům moderní historie USA. Spolu s britským scenáristou Mattem Grahamem a americkým historikem Peterem J. Kuznickem nabízí publiku kritický pohled na USA jako velmoc sledující napříč nejrůznějšími dějinnými situacemi – od 2. světové války po současnost – vlastní dobyvačné a ziskuchtivé cíle. Ze seriálu uvádíme třetí díl, věnovaný atomové bombě, a desátý díl, zabývající se přístupem prezidentů Bushe a Obamy k válce proti terorismu.
Po čtyřletých náročných přípravách představil loni Oliver Stone televizním divákům střihový dokumentární seriál, který se v deseti hodinových dílech věnuje některým aspektům moderní historie USA. Jako režisér, producent a komentátor zůstává Stone v tomto ambiciózním projektu věrný své pověsti kontroverzního tvůrce, který nabízí publiku svůj vlastní pohled na dějinné události: mnohé z nich byly ve své době americkými médií podceněny či upozaděny, přestože zásadně ovlivnily podobu americké historie i stav současného světa. Na seriálu se spolu se Stonem podíleli i britský scenárista Matt Graham a americký historik Peter Kuznick. Společně spojili známá i méně známá fakta, aby od poloviny minulého století po současnost sledovali roli USA jako velmoci prosazující napříč nejrůznějšími dějinnými situacemi vlastní dobyvačné a ziskuchtivé cíle. Druhá světová válka, použití atomové bomby proti Japonsku, studená válka a vztahy se Sovětským svazem, válka ve Vietnamu, změna globálního vlivu USA po pádu komunismu a boj proti terorismu – to jsou události, které Stone se svým týmem dokumentuje především prostřednictvím unikátních, neznámých archivních dokumentů. V jeho filmu však nechybějí ani fotografie, zvukové nahrávky či ilustrační scény z klasických hollywoodských filmů Franka Capry či Henryho Kinga. Ze seriálu uvádíme třetí díl, věnovaný atomové bombě (Episode 3: The Bomb), a desátý díl, zabývající se přístupem prezidentů Bushe a Obamy k válce proti terorismu (Episode 10: Bush&Obama – Age for Terror).