Alexander Veliký
V roce 2004 podnikl Oliver Stone svou jedinou výpravu do žánru kostýmního historického velkofilmu. Osudy historické postavy, panovníka Alexandra III. Makedonského, mu však posloužily jako východisko k dalšímu z jeho příběhů o politické moci soustředěné do osoby jednoho muže. V souladu s tradicí historických velkofilmů ve stylu Cecila B. DeMillea nabízí Stone velkolepou podívanou, vyšperkovanou hereckými hvězdami s Colinem Farrellem v čele. Téměř tříapůlhodinový sestřih z roku 2013 (Alexander Veliký) je podle režiséra čtvrtou a definitivní verzí snímku.