Melancholie i humor charakterizují vyprávění o stárnoucím lékaři, který přes čtyřicet let věrně opatruje bizarní „domácí hrob", v němž odpočívá milovaná manželka. Když v mladém věku zemřela, Alfredo ji dal zmrazit v přesvědčení, že pokrok lékařské vědy jí jednou vrátí život.
Příběh o věrné lásce je inspirován skutečností. Lékař Alfredo dal před mnoha lety zmrazit svou zesnulou mladou manželku, přesvědčen, že jí věda jednou dokáže vrátit život. Vytrvalost, s níž ústřední postava opatruje „domácí hrob", se stala podkladem k vykreslení portrétu zajímavého člověka, nepochybně podivínského, ale obdivuhodného v jeho mravní integritě. V souznění s ročními dobami i se steskem ústřední postavy plyne vyprávění v duchu melancholie, nepostrádá ale ani jemný humor, zejména ve scénách, kdy si Alfredo promítá staré rodinné snímky, na nichž předvádí své půvaby jeho milovaná Amálie. Lehká ironie charakterizuje i líčení lékařova denního života, s výjevy jeho ambivalentního postoje k hospodyni a pečovatelce Coroně či k synovi, který je povahou pravým opakem otce, a přesto si rozumějí. Bez dramatických peripetií se film dotýká skrytých vrstev mezilidských vztahů i otázek stárnutí a odchodu ze života.