O králi
Převyprávění klasického biblického příběhu o ukřižování Ježíše Krista na hoře Golgota se kromě syrového vykreslení vyznačuje i esteticky působivou stránkou a podnětným posunem řady významů. V Rotterdamu uvedený snímek je vyzývavým dílem, do jisté míry narušujícím zavedenou biblickou ikonografii.
Biblické ukřižování Ježíše Krista na hoře Golgota představuje jeden z ústředních příběhů západní civilizace. Režisér Giovanni Columbu se však ve svém filmu rafinovaně vyhýbá veškeré okázalé epice, a naopak představuje velmi minimalistické a intimní drama, které postihuje pouze několik hodin předcházejících aktu ukřižování. Na rozdíl od předchozích adaptací tohoto příběhu snímek nenaplňuje tradiční křesťanskou ikonografii, v níž má Kristus líbivou tvář charismatického vizionáře, ale naopak pracuje s nebývale působivou syrovostí a realističností. Díky své striktní minimalistické estetice a novému pojetí biblického příběhu, který nezahrnuje zmrtvýchvstání Krista, je snímek vskutku umělecky ambiciózním dílem. Film, čerpající inspiraci z protichůdných popisů jednotlivých evangelií, rozhodně nehodlá být klasickou křesťanskou adaptací pašijí, u níž se mohou diváci dojímat nad příběhem ukřižovaného Syna božího.