Nebeské ženy lučních Marijců
Jeden z nejsvébytnějších současných ruských režisérů nás zavádí do Povolží a ve dvaadvaceti krátkých příbězích, v nichž hravým způsobem mísí realitu s folklorem, pohádkovými motivy a erotikou, nám přibližuje ženy ugrofinského národa Marijců.
Alexej Fedorčenko, jeden z nejsvébytnějších současných ruských režisérů, se stejně jako ve svém předchozím, mezinárodně úspěšném snímku Ovsjanki vydává do Povolží, aby divákům přiblížil život Marijců, ugrofinského národa, jehož příslušníci si do dnešní doby uchovali řadu tradičních rituálů, vycházejících z pohanství. Zatímco v Ovsjankách se věnoval posledním věcem člověka a zobrazoval pohřební rituál zmíněného národa, Nebeské ženy lučních Marijců jsou energickou oslavou lásky, ženskosti a radosti ze života. Mozaiku dvaadvaceti krátkých příběhů o marijských ženách, v nichž Fedorčenko sobě vlastním, hravým způsobem mísí realitu s folklorem, pohádkovými motivy a erotikou, charakterizoval sám režisér jako "Marijský dekameron". Dvaadvacet příběhů, dvaadvacet různých žen, překypujících nakažlivou energií...