Ať žije svoboda
Je těsně před volbami a popularita největší opoziční strany klesá. Její předák Enrico Oliveri neunese situaci a zmizí. V obavě ze skandálu najde šedá eminence strany politikova dvojníka v jeho bratrovi. Giovanni Ernani je podobou odlitkem svého sourozence, povahou je však diametrálně odlišný. Díky jeho svobodomyslnému vystupování a jasné řeči začnou preference strany stoupat.
Šéf hlavní opoziční strany Enrico Oliveri propadá depresím: je před volbami a podle aktuálního průzkumu preference voličů klesají. Enrico neunese situaci a jedné noci beze stopy zmizí. Vedení strany se to usilovně snaží utajit, a její šedá eminence Andrea Bottini proto osloví jeho bratra-dvojče. Giovanni Ernani je podobou politikův dokonalý odlitek, ale povahově naprostý protiklad. Z premisy porovnání dvou různých mentalit, jež v důsledku symbolizují dva odlišné přístupy k životu, a tedy i k politice, vyšel Roberto Andò už ve svém úspěšném románu Il trono vuoto (Prázdný trůn), který mu sloužil jako podklad ke komediálně laděnému filmovému portrétu věčně rozhádané politické scény Itálie a do očí bijících znaků jejích vládnoucích vrstev. Navázal tak na tradici politického filmu, kterou v minulosti proslavili P. a V. Tavianiovi, Marco Bellocchio či ve stylizovanějších podobách Bernardo Bertolucci a Elio Petri. Za přispění skvělého Toniho Servilla ve dvojroli obou bratrů, ale i dalších představitelů vznikl zábavný film, plný otázek, zůstávajících věčně bez odpovědi.