Moře
Mladý reklamní fotograf, unavený rušným životem ruské metropole, se rozhodne odjet do míst, o nichž vždy snil – na pobřeží Severního moře. Uprostřed nádherné, ale drsné přírody Kolského poloostrova se seznamuje s mladou dívkou Tasjou. Ta se mu stává průvodkyní po pomalu zanikajících rybářských osadách, jejichž obyvatelé žili po staletí v souladu s mořem, které jim poskytovalo obživu, určovalo rytmus jejich života a dávalo mu řád. Režisérka Alexandra Streljanaja bohatě využívá svých dokumentaristických zkušeností a umně kombinuje hrané pasáže s dokumentárními rozhovory s místními obyvateli. Spíše než na silnou dějovou linku režisérka úspěšně vsadila na vytvoření nostalgické atmosféry zanikajícího světa, jehož divokou krásu přibližuje divákům prostřednictvím poetických obrazů. I díky citlivé práci s neherci (ve filmu vystupuje pouze jeden profesionální herec) vytváří přesvědčivý obraz místa a lidí, jejichž často nelehký osud byl těsně spjat s mořem.