Kamčatka
Intimní drama o uzavřené rodině sleduje muže jménem Stacho, který si odpykává trest ve vězení. Po nenadálé sebevraždě své matky je z věznice propuštěn, aby mohl navštívit rodinu a zúčastnit se pohřební ceremonie. Rodinné shledání je však plné nevyřčených výčitek a zamlčených příčin, které činí ze společného shledání citově vyprahlý, v letmých okamžicích však náhle fyzicky vypjatý okamžik. Autorův celovečerní debut nezapře jeho dokumentární minulost. Film zachycuje situace realisticky, záměrně oproštěné od zbytečného kontextu a doslovného vysvětlování. Latentní, a přesto jasně hmatatelná nevraživost a vzájemné nepochopení zcela jasně prostupují scénami, přestože v jistých okamžicích vyvěrají v prudké erupci fyzického projevu. Uvážlivě vedená kamera Michała Sobocińského, pocházejícího z významné kameramanské rodiny, dotváří celkovou syrovost snímku a pomáhá umocnit jeho vyznění.