Útěk
Chudá rodina se vydává na cestu za lepším živobytím zemí zdevastovanou morovou epidemií. V horském průsmyku je napadena bandity neznajícími slitování. Ušetřena zůstane jen devatenáctiletá Signe, kterou bandité odvlečou do svého tábořiště. Tady Signe pochopí, že horší než smrt je trpné čekání a že jedinou nadějí je útěk. Najde spojenkyni v jiné zajatkyni, malé Frigg. Podaří se jim však uniknout pomstychtivé vůdkyni banditů Dagmar? Příběh odehrávající se ve středověku a ve scenerii norských lesů a fjordů je přímo napumpovaný adrenalinem. Jedná se tu zřetelně o naplnění pravidel akčního kostýmního filmu, je však velkou zvláštností, že dvě ústřední postavy jsou rodu ženského – udatná hrdinka i její padoušský protipól. Dagmar, vůdkyni banditů, hraje Ingrid Bolsø Berdalová, kterou si předtím režisér vybral pro svůj hororový opus Mrazivá kořist (Fritt vilt) a která obdařuje postavu náležitou lstivostí a krutostí. Tato stále jasněji zářící herecká hvězda už byla objevena i Hollywoodem.