Rogalik
Pomalé záběry kamery doslova proplouvají několika obyčejnými polskými domácnostmi a z pozice zvídavého voyeura zachycují skryté kouzlo všedního domácího života. Originálně pojatá a striktně observační kinematografická esej Pawła Ziemilského získala ocenění na festivalech v Záhřebu a Oberhausenu.
Je možné promyšlenou formální stránkou povýšit zdánlivě banální obsah na inspirativní filmařský zážitek? Jak ukazuje polský dokumentarista Paweł Ziemilski, jde to velmi dobře, a to i bez jediného slova komentáře či dialogů. Pomalé záběry kamery doslova proplouvají několika obyčejnými polskými domácnostmi a z pozice zvídavého voyeura zachycují skryté kouzlo všedního domácího života. Film s vynalézavou vizuální stránkou je originálně pojatou a striktně observační kinematografickou esejí.