Sobecký obr
Třináctiletý Arbor má problémy s agresivitou, které vedou k vyloučení ze školy. Žije s matkou a starším bratrem a jediným kamarádem, na kterém lpí, je Swifty. Snímek inspirovaný stejnojmennou pohádkou Oscara Wilda je vizuálně vytříbeným příběhem s autentickými hereckými výkony. Film, který je právem přirovnáván k raným dílům Kena Loache, byl uveden na letošním MFF v Cannes.
Třináctiletý Arbor, který má problémy s agresivitou a přizpůsobivostí, žije pouze s matkou a starším nevlastním bratrem. Je těžko zvladatelný a jediným kamarádem, kterého je ochoten poslechnout a na kterém s dětskou urputností lpí, je Swifty. Poté, co je Arbor vyloučen ze školy, rozhodne se plně věnovat vydělávání peněz krádežemi kovů a jejich následným odvozem do sběrných surovin, které vlastní drsňák Kitten. Z bludného kruhu, do kterého Arbor stahuje i Swiftyho, není možné vystoupit a nad oběma chlapci se vznáší neodvratitelnost finální tragédie, ústící v nejednoznačný konec, který klade mnoho otázek. Režisérka se při realizaci filmu volně inspirovala stejnojmenným pohádkovým příběhem Oscara Wilda. Snímek uchvacuje autentickými hereckými výkony a nesmírně realistickou, ale zároveň vizuálně vytříbenou kamerou. Celovečerní hraný debut renomované režisérky nezapře její dokumentaristickou zkušenost a je právem přirovnáván k raným snímkům Kena Loache. Film byl s velkým úspěchem uveden na letošním MFF Cannes v sekci Quinzaine des réalisateurs.