Za ty v nebezpečí
Dokumentární syrovostí uchvacující snímek se odehrává na odlehlém skotském pobřeží a sleduje beznadějný zápas osmnáctiletého Aarona o znovuzapojení do normálního života. Jako vyděděnec v rodné vesnici se Aaron stále hlouběji propadá do vlastního, realitě vzdáleného světa. Snímek byl uveden na letošním MFF v Cannes v Týdnu kritiky.
Dokumentární syrovostí uchvacující snímek se odehrává na odlehlém skotském pobřeží a sleduje beznadějný zápas osmnáctiletého Aarona o znovuzapojení do normálního života. Coby jediný z pěti mladých rybářů přežil podivnou a tajemstvím opředenou nehodu na moři. Mezi mrtvými byl i jeho starší bratr. Místní rybáři a obyvatelé vesnice mu nevyjasněnou tragédii kladou za vinu a Aaron se postupně stává vyděděncem v rodné vesnici. Čím hlouběji se propadá do vlastního světa, tím urputněji je přesvědčen o tom, že se s bratrem opět setká; ani matka či bratrova přítelkyně mu v jeho truchlení nejsou schopny pomoci. Debutující režisér zručně pracuje s hudbou a zvuky moře, které umocňují vnitřní realitě vzdálený a klaustrofobní prostor, ve kterém se Aaronova duše nachází. Vizuálně působivý snímek nadějného britského režiséra byl s úspěchem uveden v sekci Týden kritiky na letošním MFF v Cannes.